prosim Vpiši se za oddajo vsebine!
Sproščeno in zabavno v svet programiranja, 9. – 20. 6. 2025
Povezava: https://www.gfp.si/projekti/katarina/sprosceno-in-zabavno-v-svet-programiranja
V zadnjih tednih šolskega leta 2024/25 smo se na Gimnaziji Franceta Prešerna Kranj v okviru projekta Katarina z dijaki 1. letnikov podali v svet programiranja malo bolj sproščeno.
Na www.code.org so si dijaki lahko izbrali različne naloge programiranja:
Programiranje v Minecraft svetu:
https://studio.code.org/courses/aquatic/units/1/lessons/1/levels/1?viewAs=Instructor
https://studio.code.org/courses/hero/units/1/lessons/1/levels/1?viewAs=Instructor
https://studio.code.org/courses/mc/units/1/lessons/1/levels/1?viewAs=Instructor
https://studio.code.org/courses/minecraft/units/1/lessons/1/levels/1?viewAs=Instructor
S programiranjem se reši iz labirintov iz risank Angry birds, Ice age, Elsa in Ana …:
https://hourofcode.com/code
https://studio.code.org/courses/frozen/units/1/lessons/1/levels/1
Tako so na zabaven in sproščen način ponovili osnovne koncepte programiranja, ki smo jih spoznali v Pythonu v okviru projekta Katarina.
Ta dejavnost je lahko tudi uvod v programiranje, pred programiranjem v določenem programskem jeziku, saj skozi igro, brez predhodne razlage, spoznajo osnovne koncepte programiranja, spremenljivke, vejitve, zanke, funkcije,… Če aktivnosti uporabljamo kot uvodno motivacijo, je smiselno, da že sproti, ob vsaki novi strukturi ali ob koncu izzivov, z dijaki naredimo pregled osvojenih pojmov ali razjasnimo morebitne dileme.
Dijaki so naloge reševali vsak v svojem tempu, hkrati pa s takimi aktivnostmi spodbujamo sodelovalno učenje, saj so si med sabo lahko pomagali. Deležni so bili sprotne povratne informacije, s programiranjem na tak način pa so dijaki bolj uživali, saj se jim je zdelo, kot da so del računalniške igre, ki jo nekateri še vedno radi igrajo.
HO HO HO – Božično programiranje in božični natečaj, 16. – 23. 12. 2024
Povezava: https://www.gfp.si/projekti/katarina/ho-ho-ho—bozicno-programiranje-in-bozicni-natecaj
V predprazničnih decembrskih dneh smo z dijaki 1. letnikov v okviru projekta Katarina sodelovali na Codeweek-u, se podali na praznično programiranje in izvedli BOŽIČNI NATEČAJ – oblikuj svojo praznično voščilnico.
Dijaki so skozi programiranje z delčki, ko so risali geometrijske like in različne oblike, spoznali osnovne koncepte programiranja in jih nadgradili z uporabo zank in sestavljanjem lastnih funkcij.
Najprej so rešili 10 izzivov na https://codeweek.eu/challenges/create-your-own-masterpiece in si pridobili certifikat.
Nato pa so sodelovali na šolskem prazničnem natečaju, kjer so ustvarjali božične umetnine – smrekice, snežinke, zvezdice in druge praznične ornamente. Vsak dijak je na koncu izdelal svojo praznično risbo oz. voščilnico.
Aktivnost je popestrila praznične dni, dijaki pa so se na preprost in intuitiven način ukvarjali z algoritmičnim mišljenjem in programiranjem. Aktivnost je bila dijakom zelo všeč, saj so bili lahko ustvarjalni in niso bili pod pritiskom pričakovanj učitelja.
NETWORK HEROES: Dijaki na misiji digitalne varnosti, 14. – 15. 2. 2025
Povezava: https://www.gfp.si/projekti/katarina/network-heroes-dijaki-na-misiji-digitalne-varnosti
Minecraft education: Cyber fundametals
V okviru projekta Katarina smo v času informativnih dni na Gimnaziji Franceta Prešerna Kranj za dijake 2. letnika izvedli delavnico s področja kibernetske varnosti. Delavnico je vodil zunanji partner Digital School, ki je dijakom na inovativen način predstavil izzive sodobnega digitalnega sveta. Učenci so se v okolju Minecraft Education: Network Heroes prelevili v člane t. i. Incident Response Team – ekipe, zadolžene za odkrivanje in preprečevanje kibernetskih napadov.
Igra Network Heroes je bila zasnovana posebej za učenje temeljnih pojmov kibernetske varnosti na interaktiven in učencem prijazen način. Dijaki so skozi zgodbo virtualnega sveta reševali naloge, povezane s šifriranjem podatkov, prepoznavanjem phishing napadov, zaščito naprav in omrežij ter varnim ravnanjem z osebnimi podatki. Vsaka naloga je vključevala reševanje problemov, sodelovanje med člani ekipe in uporabo logičnega sklepanja, kar je spodbujalo razvoj tako digitalnih kot mehkih veščin.
Delavnica je bila odlična priložnost, da se dijaki seznanijo z aktualnimi izzivi, ki jih prinaša digitalizacija, hkrati pa razvijajo zavest o pomenu varne in odgovorne rabe tehnologije. Aktivnost je potekala v sproščenem, a poučnem vzdušju, kjer je igra služila kot most med zabavo in učenjem.
KATARINA ZA VIKEND MENJA SLIKICE 27. in 28. 9. 2024
Povezava: https://www.gfp.si/projekti/katarina/katarina-za-vikend-menja-slikice
V petek in soboto so naši dijaki 1. letnikov splošne gimnazije sodelovali v zanimivih dejavnostih v okviru projekta Katarina.
Petek: Dijaki so se spoznali z osnovami programiranja v Pythonu. Sodelovali smo tudi s podjetjem Digital School, kjer so v delavnici Arduino za mladino – Pozor, alarm spoznavali programiranje mikrokrmilnikov. Poleg tega so imeli eksperimentalno kemijsko delavnico Kisline in baze, dan pa zaključili, ko so se rešili iz sobe pobega – Zakleta šola!
Sobota: Glavna dejavnost je bilo ponovno programiranje in usvajanje novih znanj na tem področju. Poleg tega pa so dijaki sodelovali v delavnici zabavne fizike, kjer so izdelali katapulte in kot Arhimed preverjali, iz česa je krona.
Digitalna potrdila
V okviru projekta Katarina smo 24. marca gostili na šoli predstavnike občine Kranj, ki so dijakom drugega letnika predstavili pomen digitalnih potrdil. Dijaki so se spoznali z osnovnimi koncepti digitalnih potrdil, kje in kako jih lahko dobijo. Osvojili so šifriranje in ponotranjili, kako šifriranje prispeva k varnosti spletnih komunikacij. Nato so sami poiskali varne in ne-varne spletne strani s pomočjo konkretnih primerov.
Dijaki prvega letnika spoznavali svet programiranja
Povezava: https://www.gfp.si/projekti/katarina/dijaki-prvega-letnika-spoznavali-svet-programiranja
V petek, 17. oktobra 2025, smo v okviru projekta KATARINA izvedli dan, namenjen spoznavanju osnov programiranja za dijake 1. A, 1. B in 1. H razreda. Program smo oblikovali tako, da so dijaki skozi tri interaktivne delavnice na zabaven način razvijali logično razmišljanje, ustvarjalnost in sodelovanje.
V delavnici LEGO robotika, ki jo je vodil učitelj fizike Nejc Davidović, so dijaki najprej v »učilnici na prostem« postali roboti in programerji hkrati. S programiranjem sošolcev so se naučili osnovnih zakonitosti programiranja, nato pa svoje znanje preizkusili še pri programiranju LEGO robotov.
Drugo delavnico, Algoritmi na vsakem koraku, je vodila učiteljica informatike Simona Ostović. Dijaki so s pomočjo programskih delčkov reševali različne labirinte in spoznavali, kako algoritmi delujejo v vsakdanjem življenju.
V tretji delavnici, Programiranje v Pythonu, pod vodstvom učitelja informatike Klemna Urankarja, so dijaki spoznali osnove enega najpomembnejših programskih jezikov, ki se uporablja v svetu programiranja.
Dan smo zaključili z lovom za zakladom, ki je preizkusil njihove nove spretnosti na igriv in sodelovalen način.
Z dnevom KATARINA smo dijake uspešno vpeljali v svet programiranja – z veliko radovednosti, veselja in ustvarjalnega duha.
GFP na konferenci KATARINA
Povezava: https://www.gfp.si/projekti/katarina/gfp-na-konferenci-katarina
V četrtek, 16. oktobra 2025, je naša učiteljica fizike dr. Kristina Leskovar sodelovala na strokovni konferenci KATARINA, kjer je predstavila naš Vikend KATARINA. V okviru predstavitve je izpostavila delavnico »Omrežja in internet«, ki jo izvajamo z dijaki 2. letnika Gimnazije Franceta Prešerna.
Delavnica je namenjena razvoju digitalnih kompetenc in ozaveščanju dijakov o varni in odgovorni rabi interneta. Udeleženci so na praktičen in interaktiven način raziskovali svet omrežij, spoznavali osnove kibernetske varnosti, ustvarjali varna gesla, prepoznavali spletne prevare in se učili zaščite omrežij.
Pri delu smo uporabili sodobna orodja, interaktivne spletne aplikacije in izobraževalno okolje Minecraft Education (Network Heroes), s katerim so dijaki skozi igro spoznavali kompleksne koncepte digitalnega sveta.
Projekt je potekal v sodelovanju z organizacijo Digital School, ki je prispevala k sodobni in inovativni izvedbi delavnice. Kombinacija teorije, prakse in igrifikacije se je izkazala za izjemno učinkovito – dijaki so bili motivirani, aktivni in so znanje uspešno prenesli v prakso.
Iskrene čestitke naši učiteljici dr. Kristini Leskovar za odlično predstavitev in prispevek k razvoju sodobnega pouka fizike in digitalne pismenosti!
Prvi koraki v scratchu – delavnica za OŠ
Povezava: https://www.ledina.si/2025/10/delavnica-programiranja-za-osnovnosolce/
V okviru tednov programiranja Codeweek in projekta KATARINA smo na Gimnaziji Ledina v petek, 10. 10. 2025, pripravili za učence 8. in 9. razreda OŠ Ledina delavnico programiranja v scratchu. Pod vodstvom profesorice za informatiko, Betke Burger, in ob pomoči dijakov 3. letnika so osnovnošolci izdelali svojo prvo računalniško igro – labirint, ki ga je moral premagati pajek, da je prišel do kačjega pastirja.
Večina učencev se je s sestavljanjem algoritma srečala prvič, razveselilo pa nas je, da je bilo med njimi tudi nekaj izkušenih poznavalcev scratcha, ki so igro nadgradili z več pastmi in izhodi za računalniška likca. In kaj je bilo udeležencem v delavnici najbolj všeč? Vsekakor izbira zvokov, ko pajek prileze do kačjega pastirja. 🙂
Na delavnici je vladalo sproščeno vzdušje, učenci in dijaki so se povezali, izkušnje in mnenja pa smo lahko izmenjali tudi učitelji.
Dijaki Gimnazije Ledina na Fakulteti za elektrotehniko
Povezava: https://www.ledina.si/2025/06/delavnica-na-fakulteti-za-eletrotehniko/
Dijaki 2. letnika, ki sodelujejo v projektu KATARINA, so junija 2025 obiskali Fakulteto za elektrotehniko. V uvodnem predavanju je profesor dr. Andrej Kos predstavil ustroj internetnega omrežja, opremo, ki omogoča povezavo računalnika z internetom, in najpomembnejše protokole za prenos podatkov. V delavnici, ki je sledila, so dijaki teoretično znanje, ki so ga v preteklih tednih spoznavali pri pouku, preizkusili v praksi: pod vodstvom študentov so več računalnikov povezali v interno omrežje, to pa z internetom.
Na koncu so si ogledali še laboratorij za telekomunikacije, kjer raziskovalci opravljajo raziskave in testiranja s področja IKT, elektrotehnike, telekomunikacij, računalništva in informatike. Obisk na fakulteti jih je navdušil, saj je praktično delo nadgradilo teoretično znanje, pridobljeno v šoli.
Ledinci v Računalniškem muzeju
Povezava: https://www.ledina.si/2025/06/v-racunalniskem-muzeju/
Junija 2025 smo z dijaki dveh oddelkov 1. letnika, ki so vključeni v projekt KATARINA, obiskali Računalniški muzej. Pod vodstvom odličnih muzejskih pedagogov so se dijaki sprehodili skozi zgodovino razvoja programske in strojne opreme ter se čudili debelim monitorjem in velikosti računalniških škatel. Spoznali so tudi, kdo arhivira internet, zakaj je modem nekoč spuščal čudne cvileče zvoke in kako so se za shranjevanje podatkov uporabljali luknjane kartice, magnetni trak, kaseta in disketa. Preizkusili so se v igranju igric iz mladosti svojih staršev, dekleta pa so takoj ugotovila, kako posneti selfi v ASCII-kodi.